Studiokuvaus

Yksi klassisen valaisun tapoja valaista mallia on se, että valonlähde asetetaan 45 astetta mallin oikealle tai vasemmalle puolelle ja kallistetaan sitä 45 astetta. Tällöin muodostuu ns. Rembrandtin kolmio eli valoisa kolmio mallin toiselle poskelle, joka luo kasvoihin klassisuutta. Kaikki klassiset valaisut voi tehdä pihtivalolla.IMG-0004 copy.jpgNäyttökuva 2017-05-12 kello 11.00.54.png

Kuvaussuunnitelma Rembrandtin kolmion valaisusta. Oikealla päävalo 45 asteen kulmassa, vasemmalla täytevalo 45 asteessa. Malli istuu suoraan kameran edessä.

Mitä olen oppinut studiossa ollessani?
Olen oppinut laittamaan pihtivalot itse. Rembrandtin kolmiossa valojen pitää olla 45 astetta mallin oikealla tai vasemmalla puolella kallistettuna 45 astetta. Miesvalossa valot laitetaan niin, että ne leventävät kasvoja ja mallin valonpuolinen poski on kameraan päin kun taas naisvalossa kuvaajaan päin oleva poski on poispäin kamerasta eli varjossa. Naisvalossa kasvoja pyritään puolestaan kaventamaan.

Studiossa olen myöskin oppinut käyttämään hiusvaloa. Valo asetetaan mallin taakse niin, että valaistaan hänen hiuksensa, jolloin kuvassa näkyy selkeämmin, että malli on irti taustasta.IMG-0043.jpg

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s